Известие

Collapse
No announcement yet.

Защо понякога спирам като локомотив

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Защо понякога спирам като локомотив

    Тъй като в темата за накладките се заформи нещо като offtopic и се оказа, че не само аз го имам този проблем, се "осмелих" да отворя нова тема.
    Проблема е следния: по някога, не винаги спирам направо като локомотив. Сменил съм дискове и накладки - новите са Bendix. Когато колата е все още студена, сутрин и особено в халдно време, първите ми няколко спирания направо ме стряскат - пипна ли педала и направо колато спира все едно се блъска в стена. Обаче......след няколко спирания това вече не е така (това ме навежда на мисълта, че прегрявам феродото). Раздвижвах спирачните апарати, смазвах водачите с грес, в Аутоиталия ми раздвижваха цилиндърчетата и не би трябвало да затяга. Когато повдигна на крика и завъртя, колелата затягат по малко, но в рамките на нормалното (мисля). Проблема с кофти спирането се проявява, изключително в случаите, в които спирам на няколкое "етапа" - натискане на педала....отпускане....натискане......отпускане и т.н. Педала сякаш има същия ход, но спирачките не държат както ми се иска на мен. Няколко пъти съм пробвал сутрин когато потеглям да блокирам колелата и, както вече споменах, това става много лесно, но ако съм я карал (да речем 5км), само при рязко натискане на спирачките, малко преди да спре колата (5-6м) се блокират колелата. Когато колата не работи и натисна педала и след това запаля педала омеква, което би трябва да значи, че сервото ми е наред. В Аутоиталия сменях долна помпа на съединителя, защото беще прокапала и тогава ми сменяха и спирачната течност, като предполагам, че са обезвъздушили (а и педала не пропада както би следвало ако има въздух в системата). Абе уж всичко е наред, ама на мен не ми харесва. Ако имате някакви идеи, давайте ги.....
    П.П. Познавам един от майсторите в Аутоиталия и затова си карам колата там. По проблема със спирачките съм говорил с него и съм му оставял колата на преглед на спирачната система, че даже го накарах да я покара няколко километра, за да усети проблема. Според него всичко си е наред....?!
    Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
    Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
    Lancia Kappa 2.4 5.20

  • #2
    това със спирането е доста субективно мнение
    провери си дали не е блокирал регулатора за разпределение на усилието на задният мост
    също така може да пробваш с смяна на спирачните маркучи
    ИТАЛФЕСТ 2004 - "Барабар Петко с мъжете"


    :biker: ИТАЛФЕСТ 2005 :biker:

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от hf hpe
      това със спирането е доста субективно мнение
      провери си дали не е блокирал регулатора за разпределение на усилието на задният мост
      също така може да пробваш с смяна на спирачните маркучи
      Да добавя проверка на ръчната да не е блокирало някое въже
      0888 232 484 - Бобо Extreme Service
      sigpic
      Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
      Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

      Comment


      • #4
        сега се сетих, че при моделите с задни дискови спирачки, много често(разбирай почти винаги) водачите клеясват в леглата си и задните спиракчи работат само на по една накладка, също така тогава се исеща едно леко втвърдяване на спирачният педал
        ИТАЛФЕСТ 2004 - "Барабар Петко с мъжете"


        :biker: ИТАЛФЕСТ 2005 :biker:

        Comment


        • #5
          Благодаря за предложенията! Отзад не съм с дискови спирачки, а с барабани. Когато я купих колата, свалях барабаните и от вътре беше направо като ново. Имаша малко феродо само, но със сух парцал го забърсах и барабана лъсна. Дори почти нямаше ръб. Не съм се сетил да проверя дали се движат, така че в скоро време ще го направя и това. Казаха ми, че е възможно да има затиснат спирачен маркуч, който да прави възглавница?! Дали е възможно?
          Ръчната спирачка държи перфектно. Не ми се вярва да блокира, защото, когато свалях барабаните, феродото не беше мръднало.
          Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
          Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
          Lancia Kappa 2.4 5.20

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от hf hpe
            това със спирането е доста субективно мнение
            провери си дали не е блокирал регулатора за разпределение на усилието на задният мост
            също така може да пробваш с смяна на спирачните маркучи
            Само ми кажи къде е тоя регулатор и как да го проверя и......ше му кажа аз на него
            Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
            Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
            Lancia Kappa 2.4 5.20

            Comment


            • #7
              писах, писах всичко ми се затри... не ми се пише пак същото, но само кажи ако караш без натискане на спирачка, например извън града дали ти загряват предните джанти?

              Comment


              • #8
                Ами, да ти кажа не съм проверявал. Проверявал съм на Годеч, след спускането на Петрохан и там определено ми се загряват (мисля, че е нормално - там си се използват интензивно спирачките) като все ми се струва, че дясната беше по-топла от лявата.
                Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
                Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
                Lancia Kappa 2.4 5.20

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от SIS
                  Първоначално публикувано от hf hpe
                  това със спирането е доста субективно мнение
                  провери си дали не е блокирал регулатора за разпределение на усилието на задният мост
                  също така може да пробваш с смяна на спирачните маркучи
                  Само ми кажи къде е тоя регулатор и как да го проверя и......ше му кажа аз на него
                  Регулатора е на задния мост ще го познаеш свързан е с две вилки така че колкото е по натоварена колата толкова повече спирачно усилие прехвърля на задния мост
                  0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                  sigpic
                  Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                  Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от hf hpe
                    сега се сетих, че при моделите с задни дискови спирачки, много често(разбирай почти винаги) водачите клеясват в леглата си и задните спиракчи работат само на по една накладка, също така тогава се исеща едно леко втвърдяване на спирачният педал
                    Сети се ти ма аз те изпреварих
                    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                    sigpic
                    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                    Comment


                    • #11
                      относно регулатора
                      намира се на задният мост по-близко до лявата гума
                      в него влизат спирачните маркучи които идват от спирачната помпа и излизат спирачните маркучи към съответните колела
                      някъде из форума навремето имаше и снимки, но сега търсачката не функционира за старите теми(НАСООО )
                      ИТАЛФЕСТ 2004 - "Барабар Петко с мъжете"


                      :biker: ИТАЛФЕСТ 2005 :biker:

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от SIS
                        Ами, да ти кажа не съм проверявал. Проверявал съм на Годеч, след спускането на Петрохан и там определено ми се загряват (мисля, че е нормално - там си се използват интензивно спирачките) като все ми се струва, че дясната беше по-топла от лявата.
                        ами пробвай, после сам ще се усетиш кое не е наред
                        друг добър тест е: спираш много плавно с леко натискане на спирачката и малко преди съвсем да спеш пускаш спирачката, тогава колата, ако спре плавно всичко е наред (дори леко се усеща ускорение напред), ако обаче усетиш, че в мига на спиране се поклащаш напред, значи имаш ЗАДЪРЖАНЕ на спирачките. дано съм ясен.

                        Comment


                        • #13
                          И жилото на ръчната не задържа. Остава да проверя само регулатора за разпределение на усилието. По какво мога да позная дали е блокирал?!
                          П.П. Забелязах, че сутрин (когато е студена) като спирам, кляка задницата....Това май не е нормално?!
                          Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
                          Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
                          Lancia Kappa 2.4 5.20

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от SIS
                            И жилото на ръчната не задържа. Остава да проверя само регулатора за разпределение на усилието. По какво мога да позная дали е блокирал?!
                            П.П. Забелязах, че сутрин (когато е студена) като спирам, кляка задницата....Това май не е нормално?!
                            Това ми зву4и като 4е ли ти спират първо задните гуми после предните което не е нормално а и по4ти е невъзможно май де
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Mury_alfata
                              Първоначално публикувано от SIS
                              И жилото на ръчната не задържа. Остава да проверя само регулатора за разпределение на усилието. По какво мога да позная дали е блокирал?!
                              П.П. Забелязах, че сутрин (когато е студена) като спирам, кляка задницата....Това май не е нормално?!
                              Това ми зву4и като 4е ли ти спират първо задните гуми после предните което не е нормално а и по4ти е невъзможно май де
                              Възможно е, регулатора за спирачното разпределение не си върши работата както трябва.
                              Незнам дали търпи ремонт или се сменя с нов
                              Но по-напред провери дали нямаш запекли цилиндърчета
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X